KOMUNIKAT ws. nadania nazw ulicom i nowej numeracji w Gdowie
Informacje 30 sierpnia 2024
W nawiązaniu do informacji o nadaniu nowych nazw ulicom i zmianie numerów porządkowych w ms. Gdów
INFORMUJEMY i PRZYPOMINAMY:
1. Zmiany, o których jesteście Państwo informowani w pismach przychodzących z Urzędu Gminy Gdów są na etapie wdrożenia.
2. Aktualnie można zgłaszać uwagi lub wyjaśnić nieścisłości wynikające ze zmiany numeracji. Uwagi można zgłaszać w Urzędzie Gminy Gdów- Referat Gospodarowania Gminnym Zasobem Nieruchomości, I piętro pok. 31; tel. 12 288-81-44 lub centrala 12 251-41-66 i nr. wew. 144
3. Okres przejściowy dla Mieszkańców Gdowa i Przedsiębiorców (czas na zaktualizowanie danych, powiadomienie o zmianie adresu instytucji, dostawców, banków, zakładu pracy oraz oznaczenie nieruchomości) ZOSTAŁ WYZNACZONY DO KOŃCA WRZEŚNIA br. To 3 - miesięczny okres na przygotowanie do obowiązywania nowych nazw ulic i nowej numeracji, wprowadzenie ewentualnych korekt oraz przesłanie danych adresowych do centralnych systemów teleinformatycznych.
Jednocześnie informujemy, iż gotowe są tabliczki z nowymi numerami porządkowymi i nazwami ulic dla właścicieli posesji w msc. Gdów.Tabliczki są do obioru bezpłatnie w biurze Sołtysa Gdowa (Remiza OSP Gdów) od 2 września ( poniedziałek) do 14 września (sobota) od poniedziałku do soboty w godz. 8.30 do 11.00.
Okres przejściowy ułatwi nam wszystkim wprowadzenie zmian, które w znaczący sposób uporządkują naszą przestrzeń i ułatwią komunikację Mieszkańcom, służbom ratunkowym, porządkowym, firmom kurierskim.
Wszystkich Mieszkańców i Przedsiębiorców, którzy mają w tym zakresie pytania prosimy o kontakt z Urzędem Gminy.
Jednocześnie przypominamy ogólne informacje i link do gminnego portalu mapowego https://sip.gison.pl/gdow gdzie znajdują się przenumerowane adresy i ulice.
I. Informacje ogólne
1. Zmiana nazwy ulicy nie wpływa na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową (dowody osobiste, prawa jazdy, dowody rejestracyjne pojazdów zachowują ważność, a ich wymienianie nie jest wymagane przed końcem terminu ważności dokumentu).
2. Zmiana danych adresowych nieruchomości w ewidencji gruntów prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Wieliczce nastąpi na wniosek Urzędu Gminy Gdów
II. Sprawy meldunkowe
1. Zmiany adresu zameldowania dokonane zostaną z urzędu, bez konieczności składania wniosku.
2. W przypadku, gdy wymagane jest zaświadczenie o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy, należy złożyć w Urzędzie Gminy Gdów stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
III. Urząd Skarbowy
Osoby fizyczne składają stosowny formularz lub aktualizują dane adresowe przy składaniu zeznania podatkowego, natomiast osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne (bez konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu),
IV. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Osoby pobierające świadczenia powinny w formie pisemnej zgłosić zmianę danych adresowych (bez konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu), a osoby zatrudnione aktualizują dane u pracodawcy.
V. Powiatowy Urząd Pracy oraz Ośrodek Pomocy Społecznej
Podczas najbliższej wizyty w wymienionych instytucjach należy zawiadomić o zmianie adresu zameldowania - nie ma konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu.
VI. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych powinny złożyć w Urzędzie Gminy Gdowie wniosek CEIDG. Wniosek można złożyć przez Internet lub osobiście dostarczyć do Urzędu Gminy Gdów pok. 12 w wersji papierowej.
VII. Deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami
Nie ma konieczności składania zmiany deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zarówno przez mieszkańców, jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
VIII. Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości
Nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości celem aktualizacji danych osobowych. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
IX. Banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, firmy ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy:
Ww. podmiot należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych, udostępnianego przez dany podmiot, a w przypadku braku formularza, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej (może być wymagane zaświadczenie o zameldowaniu).
X. Mieszkańcy i przedsiębiorcy prowadzący działalność pod zmienianym adresem ponoszą koszty związane z wymianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, szyldów, banerów reklamowych itp.
XI. Księgi Wieczyste. Informacje można uzyskać w V Zamiejscowym Wydziale Ksiąg Wieczystych z siedzibą w Dobczycach, tel.: 12 271 16 47
Najnowsze artykuły
InformacjeKulturaOświata 04 października 2024
Minął pierwszy tydzień pobytu uczniów z Skorogoszczy
Informacje 03 października 2024
Zawiadomienie o sesji Rady Gminy Gdów
InformacjeInwestycje i infrastruktura 03 października 2024