Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko

Informacje 12 lipca 2024

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do końca 2024 roku planują ogłosić postępowania przetargowe na łączną kwotę ok. 17 mld zł, na zadania realizowane w całej Polsce, w tym kontynuację budowy największego połączenia kolejowego w Małopolsce czyli linii Podłęże- Piekiełko.

W trzecim kwartale tego roku ma zostać ogłoszone postępowanie na budowę odcinka Limanowa – Tymbark, wcześniej zapowiadano, że nastąpi to w marcu. Z kolei przetargów na odcinki: Tymbark-Limanowa oraz odcinka Podłęże - Gdów oraz odcinka Podłęże Balachówka – Podłęże należy spodziewać się w IV kwartale tego roku. 

Powstanie linii kolejowej na odcinku Podłęże -Gdów zakłada powstanie dwóch peronów przystankowych ( Wiatowice i Zagórzany-Zręczyce) oraz stacji kolejowej i placu przeładunkowego w Gdowie. Przewidywany czas przejazdu pociągu pasażerskiego na tym odcinku, to około 25-30 minut. 

Obecnie trwają prace budowlane na czterech fragmentach linii kolejowej 104 „Chabówka-Nowy Sącz”. Tam powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Jego budowa rozpocznie się w 2025 roku i potrwa 10 miesięcy. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. 

Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. 

Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Więcej o inwestycji https://podleze-piekielko.pl/o-inwestycji/



Najnowsze artykuły

InformacjeOświata 19 września 2024

Odkrywanie Ameryki i Angielskiego

Informacje 18 września 2024

Najlepszy Sołtys Małopolski