INFORMACJA ws. nadania nazw ulicom w miejscowości Gdów
Informacje 27 czerwca 2024
Uprzejmie informujemy, że w związku z podjęciem przez Radę Gminy Gdów uchwały Nr LXXV/653/2024 z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie nadania nazw ulicom w miejscowości Gdów ogłoszonej w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z dnia 13 marca 2024 r., poz. 1907 oraz uchwały Nr LXXVII/672/2024 Rady Gminy Gdów z dnia 29 kwietnia 2024 r. zmieniającej uchwałę w sprawie nadania nazw ulicom w miejscowości Gdów ogłoszonej w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z dnia 7 maja 2024 r., poz. 3433 do właścicieli i współwłaścicieli nieruchomości (wg ewidencji gruntów i budynków) zostały wysłane zawiadomienia o zmianie numeru porządkowego.
Po doręczeniu wszystkich zawiadomień, dane adresowe zostaną skierowane do Systemów Centralnych i wówczas będą one powszechnie widoczne i obowiązujące. Na stronie gminnego portalu mapowego https://sip.gison.pl/gdow znajdują się przenumerowane adresy i ulice.
Uprzejmie prosimy Państwa o poinformowanie o zmianie danych adresowych stosowne instytucje w szczególności: dostawcę energii elektrycznej, dostawcę gazu, wody, odbiorcę ścieków, ZUS, KRUS, administrację skarbową (tut. Urząd Gminy również prześle do ww. instytucji zestawienia z nową numeracją porządkową). Ponadto, o zmianach należy poinformować: zakład pracy, bank, ubezpieczyciela, CEIDG itp.
Mimo wszelkich trudności, które nastąpią w początkowym okresie zmiany adresów liczymy, że w efekcie usprawni to codzienne życie mieszkańców, ułatwi gościom oraz firmom kurierskim poruszanie się po miejscowości Gdów, a przede wszystkim pomoże w szybkim dotarciu do mieszkańców, służbom ratunkowym takim jak pogotowie, policja i straż pożarna, od których zależy bezpieczeństwo i niejednokrotnie życie mieszkańców.
Za wszystkie niedogodności związane z nową numeracją porządkową budynków przepraszamy i prosimy o odpowiedzialne wprowadzenie zmian, które uporządkują naszą przestrzeń
I. Informacje ogólne
1. Zmiana nazwy ulicy nie wpływa na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową (dowody osobiste, prawa jazdy, dowody rejestracyjne pojazdów zachowują ważność, a ich wymienianie nie jest wymagane przed końcem terminu ważności dokumentu).
2. Zmiana danych adresowych nieruchomości w ewidencji gruntów prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Wieliczce nastąpi na wniosek Urzędu Gminy Gdów
II. Sprawy meldunkowe
1. Zmiany adresu zameldowania dokonane zostaną z urzędu, bez konieczności składania wniosku.
2. W przypadku, gdy wymagane jest zaświadczenie o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy, należy złożyć w Urzędzie Gminy Gdów stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
III. Urząd Skarbowy
Osoby fizyczne składają stosowny formularz lub aktualizują dane adresowe przy składaniu zeznania podatkowego, natomiast osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne (bez konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu),
IV. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Osoby pobierające świadczenia powinny w formie pisemnej zgłosić zmianę danych adresowych (bez konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu), a osoby zatrudnione aktualizują dane u pracodawcy.
V. Powiatowy Urząd Pracy oraz Ośrodek Pomocy Społecznej
Podczas najbliższej wizyty w wymienionych instytucjach należy zawiadomić o zmianie adresu zameldowania - nie ma konieczności przedkładania zaświadczenia o zameldowaniu.
VI. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych powinny złożyć w Urzędzie Gminy Gdowie wniosek CEIDG. Wniosek można złożyć przez Internet lub osobiście dostarczyć do Urzędu Gminy Gdów pok. 12 w wersji papierowej.
VII. Deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami
Nie ma konieczności składania zmiany deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zarówno przez mieszkańców, jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
VIII. Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości
Nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości celem aktualizacji danych osobowych. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
IX. Banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, firmy ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy:
Ww. podmiot należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych, udostępnianego przez dany podmiot, a w przypadku braku formularza, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej (może być wymagane zaświadczenie o zameldowaniu).
X. Mieszkańcy i przedsiębiorcy prowadzący działalność pod zmienianym adresem ponoszą koszty związane z wymianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, szyldów, banerów reklamowych itp.
XI.KSięgi Wieczyste. Informacje można uzyskać w V Zamiejscowym Wydziale Ksiąg Wieczystych z siedzibą w Dobczycach, tel.: 12 271 16 47
Najnowsze artykuły
InformacjeOświata 19 września 2024
Odkrywanie Ameryki i Angielskiego
Informacje 18 września 2024
Najlepszy Sołtys Małopolski
Informacje 17 września 2024